با حضور سفیر ایران در ترکیه برگزار شد؛

گرامیداشت شهادت رئیسی و همراهانش در مسجد محمدیه آنکارا 

با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه مراسم گرامیداشت شهادت رئیسی و همراهانش در مسجد محمدیه آنکارا برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت و یادبود شهادت رئیسی و همراهانش جمهور روز جمعه ۴ خردادماه ۱۴۰۳ در مسجد محمدیه آنکارا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم خطیب جمعه و سخنران این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، این ضایعه بزرگ را به دولت، ملت شریف ایران و ایرانیان مقیم آنکارا تسلیت عرض کرده و با اشاره به تصویرسازی‌های غیر واقعی و ادعایی برخی از رسانه‌های مغرض، تشییع میلیونی شهدای خدمت را نشان همراهی مردم و علاقمندی به خدمتگزاران خود دانست.

وی با اشاره به رویکرد دولت ایران درحمایت خالصانه از مظلومان بویژه در غزه و فلسطین اظهار داشت در حالیکه جهان اسلام حتی برای تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی مردد است و اقدام مهمی نکرد، جمهوری اسلامی ایران با محوریت رهبری دینی خود از مردم فلسطین حمایت کرد. امروز دلیل اصلی دشمنی غرب و صهیونیست‌ها با ایران همین رویکرد عدالتخواهانه بود که شهید آیت الله رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان در راس این تفکر مقاومتی بودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز طی سخنانی از همراهی صمیمانه و دوستانه دولت و مردم دوست و همسایه ترکیه با دولت و ملت ایران در این ایام سخت و غم بار و ابراز همدردی و تشکیل مجالس برزگداشت شهدای خدمت تشکر و قدردانی کرده و با شمردن سجایای اخلاقی قهرمانان عرصه خدمت، شهادت در مسیر خدمت به خلق خدا یعنی عاقبت بخیری و شروعی با شکوه برای زندگانی اخروی به عنوان پاداش اخلاص آنان ذکر کرد.

در پایان این مراسم، حضار همراه با قرائت قرآن کریم و ذکر دعا و مناجات، ضمن تجلیل از شهدای خدمت برای آنان طلب مغفرت و علو درجات را مسئلت کردند.

همچنین، به مناسبت شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، و جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت، مجلس یادبودی دیگری نیز با حضور شهروندان ترکیه شامگاه پنجشنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۳ در محل خانه فرهنگ سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن کریم آغاز شد، نمایندگان مجلس ملی ترکیه، مدیران و اعضای احزاب سیاسی، نمایندگان دیپلماتیک از سفارت‌های تاجیکستان، افغانستان، عراق، اساتید زبان فارسی، امامان جماعت از مساجد، انجمن‌های فرهنگی، دانشجویان ایرانی مقیم آنکارا، و اقشار مختلف مردم و ایرانیان شرکت کردند.

معاون حزب دوباره رفاه و نماینده حزب در مجلس، یکی از تشکل‌های علوی، استادان زبان فارسی، امامان مساجد، سفارت افغانستان، ایرانیان مقیم و یک نماینده سابق حزب سعادت با ایراد سخنرانی در رابطه با خدمات این شهدای والامقام به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. ایشان ضمن تجلیل از شخصیت ساده‌زیست، مردمی و انقلابی جناب آقای آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، این ضایعه مولمه را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، دولت خدمتگزار و جامعه دیپلماتیک ایران تسلیت گفتند و به احترام این شهدا یک دقیقه سکوت اعلام شد.

در انتهای این مراسم حبیب‌الله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، طی سخنانی برخی از ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای این شهدای گرانقدر را مورد اشاره قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
شهیدان ما همان شهدایی هستند که در جنگ هشت ساله با عراق رفتند و میگفتند ما میرویم که بچه هامون راحت زندگی کنند اما یک عده جنایت کار بعدش با کاخ نشینی و فساد و به اسم اسلام دین هم چپاول کردن هم با کمک حاکمیت وقف نامه درست کردن و چپاول کردن خدا رحمت کند شهید باکری رو هر کس شهید نمیشود فقط میمیرد
آخرین اخبار